måndag 8 december 2008

Bio, fika, bibliotekspop, klättring och Julbord

Vilken skön helg det blev på ett sätt. Inledde med bio med familjen på fredagen, blev Madagaskar 2. Inte en film jag ger högt betyg dock. Men popcornen var goda.

Lördagen blev min och Elisabeths dag då Hanna jobbade. Slö morgon med Mario Kart på Wii sedan lunch med mamma och vidare infart mot stan för julklapps jakt samt ett besök på stadsbiblioteket med pyssel samt en liten stunds lyssnade på Bibliotekspop. Tyvärr tröttnade gumman lite snabbt på musiken så det blev bara en kortis. Dagens klädsel fick även uppdateras med en ny mössa samt benvärmare då pappa missbedömt vädret lite... Men kolla in vad stylad man blev nedan. Allt toppas med en rosa lätt fodrad galonjacka, som vi alla vet är det senaste i från Berlin ;-P


Hanna envisades med att jobba på söndagen också så vi körde en slö morgon till och sedan möttes vi upp och åkte och klättrade ett gäng på Klättercentrum i Solna. Min underarmar är inte längre vad de en gång varit så i dag befinner jag mig i lite smärta... Sen blev det infart mot stan för min del och kvällen avslutades med ett mycket gott julbord på Gondolen med Altran-tech, min nya arbetsgivare från och med Februari. På vägen dit gick jag förbi Katarina kyrkan som var otroligt vacker i månljuset. Tyvärr kunde inte kameran i min mobil göra vyn rättvisa.

Nu är det bara lite knappt två veckor kvar på jobbet innan det är dags att packa väskorna och ge sig av. Det är nästan så att man börjar bli lite nervös...

Inga kommentarer: