söndag 20 september 2009

Mellandagar i Tärnaby trakten

Efter vår vandring i Svartisen så hade vi ett antal dagar som vi inte planerat så mycket på. Vi skulle vara kvar i området då vi senare skulle möta upp med ett gäng och krypa i grottor. Vi gjorde en tur till Hannas morbror som hade timat in att vara i hans och Emmas stuga i Abborberg. Denna mytomspunna plats som så få i släkten kunnat besöka. Men nu vet vi att den finns på riktigt. Vi gjorde en kort dags vandring med dem och Alfred som nu är inne i träningsfasen för att bli en vandrare.


Alfred och Elisabeth på vandring.

Efter besöket där så slog vi läger vid Ruttjebäcken och jag lyckades dra upp mitt ryggskott. Därmed så testade vi Tärnabys närsjukvård och läkaren tyckte kanske inte att det var den bästa av idéer att krypa i grottor den närmsta tiden..... Men de har ofta fel de där läkarna.


Jag och Hanna vid Ruttjebäcken. Fotograf Elisabeth.

Då jag aldrig lyckas/tänker på att ta med mina fiske saker när vi åker uppåt så blir det inte mycket av den varan på våra turer. Men nu bestämde vi oss för att ändra på det så vi bokade en guidad tur för bäcköringfiske och hyrde utrustning. Det blev en trevlig dag vid älven, men med bara för små fiskar som resultat så vi fick släppa dem igen, men jag fick lite blodad tand och mersmak.
Efter det väntade vi in det annalkande gänget i från Värnamo FK och grotturen.


Storfiske på gång...



Formationer vid stranden nära Kåtaviken.

Elisabeth pyntar tältet med blommor och konservburk.

Inga kommentarer: