torsdag 17 februari 2011

Att avsluta och köra hela vägen in i mål.

Bara en och en halv vecka kvar nu innan det är dag att ta steget över till min nya arbetsgivare. Det nya lockar runt hörnet och nuvarande har massa saker som rullar på och ska hållas i gång. Och i går fick jag sagt till mig att jag höll fanan högt och höll ut bra nu in i det sista här. 

Och det är så, jag vill verkligen lämna med flaggan i topp. Det kommer vara saker som jag inte hinner helt fram med och som jag kommer vara nyfiken på hur de går. Men samtidigt så lockar det nya och det går åt kopiösa mängder energi för att fixa det nu. Det kommer saker från nya som de vill jag ska kolla på inför starten och jag vill verkligen kolla på det också och hinna träffa nya kollegorna på after work mm för att lära känna dem. Samtidigt som jag vill avsluta med det jag har här och nu. Och denna situationen med ett ben i varje båt tar så mycket energi.

Men jag vill inte tappa stinget, jag tänker inte tappa bollen.

Bara en och en halv vecka kvar nu innan det är dags att ta steget över till min nya arbetsgivare. Det nya lockar runt hörnet så nu kör vi.

Inga kommentarer: