fredag 4 februari 2011

Musik genom mitt liv 2

Vi backar bandet lite. Närmare till 1986, jag fyller 10 år och får min första egna stereo med vinylspelare. O denna lycka att kunna pensionera den lilla kassettspelaren för en grym Mark stereo från Ellos med 15 grymma watt i högtalarna. Ja mina preferenser kan ha varit lite annorlunda på den tiden än nu. Men min lycka kände inga gränser denna dagen. i det andra paketet så låg min första "egna" vinyl, a-ha – Scoundrel Days. En platta som därmed fått en speciell plats hos mig. Den är om man ser tillbaka inget jätte mästerverk men har guldkorn som a-ha – The Weight Of The Wind. Ge den en chans, lyssna en stund och upplev det bästa i musikväg som Norge levererade på 80-talet. Detta var den första plattan jag fick, utlyser nu en gissningstävlan om vilket som blev den första plattan jag köpte själv några veckor senare? Svaret kommer i nästa inlägg om musik genom mitt liv.

Inga kommentarer: