måndag 31 januari 2011

Musik genom mitt liv 1

Det finns låtar i ens liv som är så nära förknippade med en händelse, en upplevelse eller en period i ens liv. Tänkte jag skulle göra en liten serie med låtar och historien bakom dem i mitt liv. Det kommer att vara allt i från stort till smått. Men det ska bli ett axplock av låtar och album ur mitt liv.

Förs ut blir Ellen Alien & Apparat - Turbo Dreams denna ligger inte så långt tillbaka i tiden men är förknippad med en speciell kväll. Det var den 8 oktober 2008, det var ett evenemang som hette 100% Berlin i Stockholm. Det hela avslutades på kvällen med ett antal artister som spelade på Debaser medis. Vi var ett gäng som skulle ut och vi samlades hemma hos Johan och Sara innan, i tog alla lite olika allvarligt på det hela men mer eller mindre inspirerad klädsel användes. Detta var början på en grym kväll. Bra stämning underbara människor och mycket bra musik och just denna låt när den ekade ut under kvällen och Apparats spelning, den fastnade och har hängt med som ett signum för den kvällen. Bra låt med skön stämning, lyssna och njut, slut ögonen och försvinn en kort stund med mig.

Lite passande klädsel även om skjortan
gärna fått vara röd.

Inga kommentarer: