söndag 18 januari 2009

Att köra bil på fel sida

Märker att många är nyfikna på hur det går att köra bil på fel sida för oss, och som ni märker så har vi inte kört ihjäl oss ännu. Det var inte så krångligt att vänja sig som jag trodde, har bara varit över på fel sida en gång hitintills, men det var när min enkelriktade gata i Christchurch helt plötsligt blev dubbelriktad så egentligen låg jag bara lite långt till höger ;)

Däremot har det andra roliga effekter. Jag har tex hoppat in i bilen på vänster sida ett par gånger och funderat på vart ratten tagit vägen... Hanna har också sprungit till fel sida av bilen ett par gånger. Vi har även en mycket ren vindruta eftersom vi håller på och kör vindrutetorkarna med jämna mellanrum när vi ska svänga eftersom blinkers pinnen är på andra sidan ratten.

För övrigt så verkar våran ”road kill ratio” just nu ligga på 2 små pippifåglar, givetvis icke fridlysta, och en Possum (insekter ej med räknade).

3 kommentarer:

Petter sa...

Wow ni är uppe i fler roadkills än vad vi lyckats med på ett år...

Men ni har fått en possum! Grattis!
Det är en högpoängare på sydön!

PS enligt rykte så är det enklelt att gå över till vänstertrafik... det är värre att gå tillbaka =)

Nora sa...

"The only good possum, is a dead possum" citat en trevlig äldre dam utanför Nelson

Emil Hillung sa...

Det är för att jag är en så bra jägare :)

Tror nog ni dödat fler fåglar än så, ni bara förnekar det :)