onsdag 5 januari 2011

Day 05 – Your definition of love

Min definition av kärlek. För mig finns det olika sorters kärlek, till den man lever med, till nära vänner, till släkt och till saker man gör mm. Men vad är det som är gemensamt för alla som gör att jag känner kärlek till eller inför dem?
När jag tänker på det så handlar det mycket om att öppna sig och släppa in. De saker jag älskar är de som jag släpper in till min energi helhjärtat. De vänner jag älskar är de som släpps in så långt in att de står bakom de fasader man bygger. Familjen jag älskar är en del av det som är den innersta kärnan och den jag lever med har jag öppnat mig för och släppt hela vägen in bakom allt. Det är detta som gör kärleken känslig, för släpper man något så nära kan den så lätt även skada och såra dig. Och har någon någon gång gjort det är det svårare att öppna och släppa in någon igen, de hamnar utanför en del av fasaden och det kanske inte blir riktig kärlek.

Inga kommentarer: