lördag 8 januari 2011

Day 08 – A moment

Ett tillfälle har jag redan berört i posten om mina föräldrar så denna får bli om ett mycket lyckligare tillfälle. Men inledningen innehåller något lite tragiskt men blev som en känslomässig förstärkare till upplevelsen.

Kvällen den 10 September 2003 jobbar jag min sista kväll i studentpuben på studentkåren i Jönköping. Denna kväll jobbar jag med Wiktor och jag hade min mobil i ett band runt halsen under tröjan eftersom Hanna var hemma gravid i slutmånaden. Jag sover även hos honom efter som vi under sommaren flyttat ner till Värnamo igen och vi vaknade upp till beskedet den 11:e att Anna Lindh dött på sjukhus av skadorna hon fått under överfallet på NK dagen innan. Åkte tillbaka till Värnamo och en dyster dag med sorg och tankar. Vi hade även näst sista delen av föräldrautbildningen denna dag med besök på förlossningen. Medan vi är där tittar en av sjuksköterskorna på Hanna som har en lite bekymrad min och säger "oj, er får vi nog se här redan i natt". Och givetvis hade hon rätt, klockan 23 på kvällen åkte vi in.

Det blev det en lång väntan med lite sovande, badande vankande men strax efter 18 fredagen den 12 September 2003 kom vår underbara dotter till världen, en skrynklig söt liten krabat på 3456 gram. Det är en av mina lyckligaste stunder i mitt liv och släktens tillvaro kastades från sorg till otrolig glädje över dessa dygn. Ett tillfälle jag aldrig glömmer och som jag ofta tänker tillbaka på.

Inga kommentarer: