söndag 9 januari 2011

Day 09 – Your beliefs

Vad jag tror på? Jag ser mig inte som en troende eller religiös person. Är nog typen som resonerar och vill ha vetenskapliga förklaringar på saker för att vara troende  på det sättet. Men under min uppväxt så hade jag som så många andra en sökande period då jag ansåg mig vara troende. Men av olika skäl skrotade frikyrkan och svenska kyrkan sitt förtroende kapital hos mig. Kollar man livsåskådningsmässigt så tilltalas jag av mycket av det som finns i bland annat buddismen. Det finns även intressanta delar av naturkopplade trosåskådningar som schamanism mm. Men det är inte så mycket de spirituella delarna och väsen åskådningen som är de som ligger för mig utan mer kopplingen till naturen.

Så ja det finns krafter och energier i naturen, nej jag tror inte att det är gud. Ja det är bra om vi kan leva smart och i fas med dem. Tror det var allt och sist men inte minst, 42.

Jag på botten av Lost World i Nya Zeeland, I have seen the light.

Inga kommentarer: