tisdag 25 januari 2011

Day 25 – A first

Vi närmar oss slutet av 30 dagar, har varit väldigt mycket senaste dagarna så det har blivit två små förseningar tyvärr. Men nu vi ta detta i mål och vidare.

Har nyligen för första gången blivit headhuntad, man har blivit påringd och kontaktad mm tidigare mm, men detta är den första som har blivit skarp lett till en process och tagit mig fram till att byta tjänst. Det är spännande att fundera över vad som händer i en från det första samtalet då jag egentligen inte alls var inne på att byta jobb. Men något fångade ens intresse och ledde fram till ett beslut att ta steget.

Initialt så hoppade jag in i processen mest för att utmana mig själv och av nyfikenhet. Men det blev en av de tuffaste rekryteringar jag någonsin varit med om med flera långa intervjuer med rekryterare, chefer blivande kollegor och möten med konsulter i den blivande gruppen. Flera tester som skulle göras både hemma och hos rekryteraren varav några på tid. Allteftersom så blev både tjänsten mer intressant och utmaningen, viljan att klara processen större och det var riktigt kul att komma ut som den som valdes.

Detta var som sagt min första sådan här process som har gått hela vägen, längs resan så har jag även fått nya insikter om mig själv och om jag ska vara ärlig fått omvärdera min egen syn på mig själv på några områden. Nu är jag på väg dit och det ska bli riktigt kul och utmanade att i Mars få stiga in i min nya roll.

Så har ni någon "A first" som har hänt nyligen? Skriv gärna några rader om det i kommentarerna i så fall.

Inga kommentarer: