fredag 7 januari 2011

Day 07 – Your best friend

Ser man tillbaka så blir den första jag kommer att tänka på Anthon. Vi umgicks mer eller mindre intensivt från det att jag gick i 4:an fram till år 2000 när jag flyttade och började plugga. Efter det har det blivit mer spretigt men vi hör av varandra fortfarande och träffas med jämna mellanrum. Vi hade massa gemensamma intressen om det så handlade om att spränga saker (vilket givetvis bara är ett exempel och inget vi gjorde i yngre tonåren), radiostyrda bilar eller framförallt alla äventyr med Värnamo FK. Förra sommaren hade vi en lite flashback med grottturer i svenska fjällen med bland annat Sotbäcksgrottan. Och med lite tur i timingen så kanske jag kan lura med honom på att vandra till sommaren. 

På högskolan var vi mest en dynamisk hög med folk som umgicks i diverse konstillationer och nu så är det också annorlunda på något vis. Man umgås inte på det sättet längre, och man har vänskap på ett annat sätt och till fler. Men nu när man funderar på det lite och vänder och vrider lite så är det närmsta jag kommer "Å". Det är där det ligger närmast och därför det får stanna vid "Å".

Satte mig ner och kollade igenom lite gamla bilder och någon gammal bild måste jag ha med också. Håll till godo och missa inte den tidstypiska frisyren.

Inga kommentarer: